МЕТОДИЧНА СТАТТЯ “П’ЯТЬ ПРИЧИН ЧИТАТИ ІСТОРІЇ З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ”
Історії, що ми чули в дитинстві, ми пам’ятаємо й досі. А деякі ми можемо розповісти напам’ять. Чи не так? Історії – потужний інструмент, завдяки якому ми можемо передати інформацію та знання наступним поколінням.
Ми знаємо п’ять причин, чому варто розповідати історії у молодшій школі на уроках англійської.
1. Розвиток уяви.
Ми слухаємо історії та ніби переносимося у світ героя. Ми уявляємо зовнішність, оточення та, навіть, голос героя. Запитуйте в учнів, що вони бачать, або просіть намалювати малюнок.
Після прочитання історії запропонуйте придумати альтернативну кінцівку, або переказати історії від імені різних героїв.
2. Формування системи цінностей.
Хороші історії обов’язково нас чомусь навчають. Ми спостерігаємо за діями героїв у різних ситуаціях та дивимось на результати цих дій. Після вивчення історії у класі, зверніть увагу учнів, чому та чи інша подія сталася у житті героя, поміркуйте разом, що робити, щоб уникнути неприємностей.
Цікавий факт: людей, які читали Гаррі Поттера вважають більш приємними (за результатами дослідження «The greatest magic of Harry Potter: Reducing prejudice».
3. Наближеність до дитячого світу.
Історії – це невіддільна частина комунікації в багатьох культурах світу. Учні звикають до історій з малечку. Завдяки історіям, вони пізнають світ навколо та вчаться взаємодіяти з іншими.
Створюйте спеціальну атмосферу для читання історій: вмикайте музику, посадіть учнів у коло, або підготуйте «магічну скриньку». Учні будуть знати, що на них чекає яскрава подорож у казковий світ.
4. Розвиток критичного мислення.
Ми не просто слухаємо історії, ми намагаємось порівнювати себе з героєм, розуміємо причину і наслідок, вчимось аналізувати події. Навчайте цього й ваших учнів. Просіть їх порівняти ситуації з казки з ситуаціями з життя, порівняти героя з собою, передбачити розвиток подій та пояснити свою думку.
5. Виховання емпатії.
Коли історія поглинула нас, ми починаємо дивитись на світ очима героя, дізнаємось про його емоцій та настрій. Ми вчимось розуміти його друзів та ворогів. Учні, яки багато читають вміють краще розуміти емоції людей, що їх оточують, та поважати їх. Звертайте увагу й на це. Запитуйте в учнів, як почувався герой і просіть поміркувати, як би вони почувались на його місці.
Саме тому ми вважаємо, що історії – обов’язковий елемент навчання в молодшій школі. Більше про історії ми говорили на вебінарі “Storytelling in the Primary Classroom”. Переглянути вебінар можна за посиланням.
Якщо ви бажаєте залучати більше історій на уроках англійської, зверніть увагу на курс для молодших школярів “Look”. Він містить багато вигаданих та реальних історій на своїх сторінках. Учні вчаться читати казки зі всього світу, дізнаються історії однолітків та дослідників National Geographic. Підручник дає можливість послухати, прочитати та переглянути історії. Для тих, хто бажає читати більше є Reading Anthology – підручник для додаткового читання, який містить 6 історій.
Рекомендуємо ознайомитися
Знижка на всю художню літературу
Купуйте у подарунок будь-яку книгу художньої літератури в нашому інтернет-магазині зі знижкою 15% з промокодом «BookasGift».
Якісна підготовка до іспитів
Якщо ви викладаєте англійську мову учням 10-11 класів та цікавитеся чи існує посібник для комплексної підготовки до НМТ та інших іспитів, то ми точно знаємо, що вам запропонувати.
Як вивчати граматику в початковій школі НУШ?
Граматика – це розділ мови, який викликає найбільше дискусії у сфері методики навчання, адже саме граматика вимагає логічного підходу, структурного мислення і формує мислення. Однак, ці категорії лежать дещо поза мовою, а значить потребують від учителя особливої уваги.