Методична стаття “Навіщо говорити з нушенятами про почуття?”
Як вчителі ми щодня бачимо різні прояви емоцій своїх учнів. У початкових класах багато дітей засмучуються, коли вранці їм доводиться прощатися з батьками на ґанку школи, та радіють, коли бачать своїх однолітків уже в класі. Малечу можуть хвилювати заплановані екскурсії, нові теми уроків та рухливі завдання або турбувати навчальні ситуації, коли все йде не так, як вони планували.
У віці 6-11 років діти все ще активно вивчають палітру людських почуттів, пробують розпізнавати їх, коли ті з’являються в них самих та в інших, вчаться керувати власними емоціями. Тому, саме в початковій школі дуже важливо приділяти увагу соціально-емоційному та етичному навчанню.
Додавайте в уроки розмови з учнями про їхні почуття і покращить
Комунікативні навички | Учні, які вміють говорити про почуття, краще підготовлені для того, щоби визначати свої потреби й бажання та використовують правильну лексику і граматику для опису своїх станів іншим. Це може допомогти дітям і поза класом будувати міцніші стосунки з власним оточенням. |
Емоційну обізнаність | Маркування емоцій та почуттів – дійсно важлива життєва навичка, яка допоможе дітям керувати своїми станами та привертати до них увагу дорослих за потреби. |
Психічне здоров’я | Відверті розмови про почуття та нормалізація того, що ми їх відчуваємо, та почуття безпеки допомагають суттєво зменшити ймовірність розвитку таких проблем із психічним здоров’ям, як депресія чи тривога. Це тому, що учні разом із вчителем вчаться керувати своїми емоціями здоровим способом і шукати підтримки. |
Навички вирішення проблем | Діти на практиці навчатимуться визначити джерело своїх емоцій і працювати з оточенням, щоби знайти рішення для будь-яких проблем, з якими вони можуть зіткнутися. |
Емпатію | Розпізнаючи та виражаючи власні емоції, діти стають кращими в розпізнаванні та розумінні емоцій інших. Це допоможе створити в класі сприятливе та інклюзивне навчальне середовище. |
Почніть уже на наступному уроці
Обирайте ціннісно орієнтоване навчання з Imagine for Ukraine
Етичне та соціально-емоційне виховання є невіддільною частиною навчальної програми Imagine for Ukraine, спільної розробки НМК від видавництв National Geographic Learning та «Лінгвіст» для початкових класів.
Кожен розділ підручника зосереджується на одній ключовій цінності, яка відповідає віковим потребам нушенят і сприяє поступовому створенню здорового та радісного навчального середовища, безпечного для вираження своїх почуттів.
Imagine for Ukraine 1 є на конкурсі підручників для першого класу НУШ, що відбуватиметься з 23 лютого по 2 березня. Пропонуємо вам знайомство з його методикою та структурою:
- Матеріали для ознайомлення на сайті ІМЗО
- Зразки підручника, зошита, аудіо та відео
- Зміст наступних рівнів
- Презентація НМК на каналі ІМЗО
Нагадуємо про вебінари:
- зустріч зі співавторкою Діаною Головань “Balancing fun and learning with the first graders”
- перше занурення в ціннісне навчання “Bringing the Real World to Your Classroom with Imagine for Ukraine”.
Обирайте сучасне та продуктивне навчання для 1 класу НУШ!
Рекомендуємо ознайомитися
Знижка на всю художню літературу
Купуйте у подарунок будь-яку книгу художньої літератури в нашому інтернет-магазині зі знижкою 15% з промокодом «BookasGift».
Якісна підготовка до іспитів
Якщо ви викладаєте англійську мову учням 10-11 класів та цікавитеся чи існує посібник для комплексної підготовки до НМТ та інших іспитів, то ми точно знаємо, що вам запропонувати.
Як вивчати граматику в початковій школі НУШ?
Граматика – це розділ мови, який викликає найбільше дискусії у сфері методики навчання, адже саме граматика вимагає логічного підходу, структурного мислення і формує мислення. Однак, ці категорії лежать дещо поза мовою, а значить потребують від учителя особливої уваги.