Методична стаття "Using Songs to Teach English to Pre-Teens"
Любі колеги, як часто в підручниках ви зустрічали сторінки з піснями та просто перегортали їх, не знайшовши спосіб інтегрувати їх у план уроку або
сумнівались в ефективності цього виду активності, натомість брали до рук
граматичний посібник і пропонували учням закріпити вивчений матеріал? На
нещодавньому вебінарі ми розглянули фактори, що сприяють успішному переходу
учнів з початкової до середньої ланки освіти. Використання пісень на уроках
англійської мови є одним з елементів м’якого переходу з одного рівня на інший.
В чому полягає навчальна ефективність пісень та як з ними працювати читайте в
нашій методичній статті.
У більшості навчальних курсів для вивчення англійської мови присутні сторінки для роботи з піснями. Однак часто вчителі пропускають цей вид роботи, не знайшовши спосіб інтегрувати його у план уроку або сумніваючись у методичній ефективності опрацювання пісень під час вивчення іноземної мови.
Іноді пісні розглядаються вчителями просто як спосіб спонукати учнів до руху та гри, але це є вкрай обмежене уявлення про потенціал цього виду активності. Пісні є універсальним інструментом при виконанні вправ на розвиток навичок аудіювання, читання, говоріння та письма. Вони можуть стати незамінними помічниками при вивченні культурних особливостей спільноти носіїв мови, що вивчається, дозволяють розвивати соціоемоційні навички, когнітивні здібності учнів та залучають моторику дитини. В практичному аспекті пісні можуть використовуватись, як на початковій, так і на завершальній стадіях уроку, ознайомлення з новою темою та лексикою, або повторення раніше вивчених граматичних структур. Адже сповільнений ритм пісні на відміну від усного мовлення, і багаторазове повторення лексики та граматичних структур сприяють кращому запам’ятовуванню матеріалу. Зміст або сюжет пісні може стати предметом дискусії учнів та вчителя або слугувати для розвитку писемного мовлення.
У підручнику Full Blast Plus for Ukraine для учнів 5 класів ви знайдете сторінки з піснями, які стануть вам у нагоді не лише для заохочення учнів до вивчення мови, а і як дієвий інструмент вашої педагогічної практики.
Найбільш дієвим алгоритмом у роботі з піснями може стати наступна послідовність дій. Для групової роботи або роботи у парах на первинному етапі знайомства з піснею можна запропонувати учням обговорити її назву. Надалі буде доречним виділити ключові слова, записавши їх на дошці та запропонувати школярам скласти з ними прості речення не пов’язані змістовно з сюжетом оригінального тексту. Після прослуховування пісні ви можете запропонувати учням заповнити пропуски у тексті пісні написаної на дошці. В залежності від рівня підготовки учнів з якими ви працюєте, ви можете реалізувати цю вправу як у варіанті множинного вибору слів зі списку, так і без такої альтернативи. Більш трудомісткою, але ефективною технікою роботи з піснею є розподілення рядків з текстом, який вони мають вивчити між учнями у довільному порядку. Зміст вправи у цьому випадку полягає у спонуканні учнів до самоорганізації з метою складання тексту пісні у правильному порядку з наступним співом того що вийшло. На сам кінець, вчитель може запропонувати учням змінити деякі слова у тексті пісні, що дозволить розширити словниковий запас. Зміст пісні може змінитися, але головне, щоб новостворений текст був цілісним. Спільний спів нової пісні буде гарним консолідаційним фактором для учнівського колективу.
На прикладі цього короткого огляду ми можемо зробити висновок, що пісні як
складова уроку має великий потенціал і може бути використана у будь-якому виді
навчальної активності.
Рекомендуємо ознайомитися
Знижка на всю художню літературу
Купуйте у подарунок будь-яку книгу художньої літератури в нашому інтернет-магазині зі знижкою 15% з промокодом «BookasGift».
Якісна підготовка до іспитів
Якщо ви викладаєте англійську мову учням 10-11 класів та цікавитеся чи існує посібник для комплексної підготовки до НМТ та інших іспитів, то ми точно знаємо, що вам запропонувати.
Як вивчати граматику в початковій школі НУШ?
Граматика – це розділ мови, який викликає найбільше дискусії у сфері методики навчання, адже саме граматика вимагає логічного підходу, структурного мислення і формує мислення. Однак, ці категорії лежать дещо поза мовою, а значить потребують від учителя особливої уваги.